Usługa optymalizacji konwersji — po co, dla kogo i jakie są efekty?

Conversion Rate Optimisation (CRO) to zestaw działań mających na celu zwiększenie liczby kupujących na stronie internetowej. 

Na przykład, jeśli przestaniesz zajmować się SEO (optymalizacja zewnętrzna, wewnętrzna, tworzenie treści), pozycje zaczną spadać. Zwykle nie dzieje się tak w przypadku konwersji, ryzyko jest również minimalne. Wszystkie zmiany są testowane, a prawdopodobieństwo „zabicia” sprzedaży jest całkowicie nieobecne.

Optymalizacja konwersji pomaga rozwiązać problem rosnących cen za ruch

Istnieje oczywisty globalny trend — koszt przyciągnięcia jednego gościa na stronę internetową stale rośnie. W konsekwencji rosną też inne wskaźniki — budżet reklamowy, koszt zamówień i leadów, koszt pozyskania nowego klienta. W pewnym momencie biznes osiąga swój własny pułap cenowy na jednego odwiedzającego. Wzrost gospodarczy spowalnia. A jeśli konkurent ma wyższy pułap, Twój biznes zyskuje mniej klientów i zaczyna powoli umierać. Wyższy współczynnik konwersji sprawia, że opłaca się przyciągnąć odwiedzających po wyższej cenie i w większej liczbie.

Po drugie, „dorosłe” projekty borykają się z problemem powolnego wzrostu ruchu — pozycje w SEO nie rosną już tak szybko. Optymalizacja konwersji (https://sempai.pl/oferta/optymalizacja-konwersji/) i jej zwiększenie znacznie przyspieszy wzrost projektu.

Po trzecie, każdy wie, że niektóre kanały reklamowe są opłacalne, a inne nie. Powód jest oczywisty — konwersje z jednych kanałów są wystarczające, a konwersje z innych nie. Zwiększenie konwersji pozwoli na wykorzystanie niedostępnych wcześniej kanałów reklamowych i dalszy dobry rozwój. I nawet jeśli nie znasz tych wszystkich problemów, masz proste pragnienie „sprzedawać więcej”.

Wzrost sprzedaży bez wzrostu kosztów reklamy

Cała praca Conversion Rate Optimisation sprowadza się do poznania swojej grupy docelowej i udoskonalenia witryny w oparciu o jej potrzeby i preferencje. Okazuje się, że z 1000 osób, które wchodzą na Twoją stronę, kupuje nie 10 osób, tylko 15-20. W różnych niszach te liczby mogą się znacznie różnić. Wysoką skuteczność osiąga się poprzez dostosowanie strony internetowej specjalnie do odbiorców:

  • Ważne dla grupy docelowej aspekty produktu są wzmacniane;
  • Stosuje się odpowiednią dla grupy docelowej argumentację;
  • Strona jest dostosowana do umiejętności komputerowych grupy docelowej (co jest szczególnie ważne, jeśli grupą docelową nie są młodzi ludzie) itp.

Należy pamiętać, że usability, jako użyteczność strony, jest tylko częścią mieszanki. Przekonanie odwiedzających do dokonania zakupu (lub innej ukierunkowanej akcji) może i powinno odbywać się przy użyciu wszystkich narzędzi — nagłówków, tekstu, zdjęć itp. Oczywiście najważniejszym parametrem konwersji jest Twoja oferta — za co ludzie dają Ci pieniądze. Jeśli sprzedajesz iPhone’a za 1000 dolarów, a konkurenta za 500 dolarów, nie uratuje Cię tekst, zdjęcia czy użyteczność.

Twoja oferta musi być konkurencyjna. Właściciele, dyrektorzy i marketingowcy uwielbiają koncepcję zwiększania sprzedaży bez zwiększania kosztów reklamy. Po bezpłatnym, podstawowym audycie zdecydowana większość zgadza się na rozpoczęcie długofalowej optymalizacji konwersji.

Comments are closed.