Google Analytics 4 – czym jest i jak skonfigurować?

Google Analytics 4 to złoty standard w dziedzinie analizy stron internetowych. Jest darmowy, łatwy do skonfigurowania i cieszy się zaufaniem zarówno małych firm, jak i dużych przedsiębiorstw. Gdy Twoja firma się rozrasta i zaczynasz dokładniej analizować swoje działania marketingowe, będziesz chciał zanurzyć się głębiej w Google Analytics, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje o ruchu na stronie.

Jeśli jesteś nowy w analityce lub szukasz odświeżenia podstaw przed nurkowaniem dalej z bardziej szczegółowymi danymi, ten artykuł jest dla Ciebie. W nim omówimy wszystko, co musisz wiedzieć o Google Analytics, jak również kilka wskazówek i najlepszych praktyk podczas korzystania z niego w Twojej firmie. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak używać Google Analytics skutecznie i efektywnie!

Czym jest Google Analytics 4?

Google Analytics 4 to darmowe narzędzie do analizy stron internetowych od Google, które daje Ci szczegółowe informacje o ruchu na Twojej stronie. Obejmuje to dane o tym, skąd pochodzi ruch, co ludzie robią, gdy odwiedzają Twoją witrynę i na co klikają.

Dzięki Google Analytics możesz również dowiedzieć się, jak długo ludzie pozostają na Twojej stronie, jakich urządzeń używają, aby uzyskać dostęp do witryny i wiele więcej. Google Analytics 4 to najpopularniejsze narzędzie analityczne i jest używane przez prawie 80% firm. Jest to niezbędne narzędzie dla wszystkich firm, niezależnie od wielkości i branży, aby lepiej zrozumieć ruch na stronie, klientów i ROI. Więcej o tej tematyce, dowiesz się na https://sempai.pl/blog/przesiadz-sie-na-google-analytics-4-wszystko-o-ga4/.

Jak skonfigurować Google Analytics?

Zanim będziesz mógł zanurzyć się we wszystkich danych w Google Analytics, musisz go skonfigurować tak, by zbierał dane z twojej witryny. Po pierwsze, będziesz musiał utworzyć darmowe konto w Google. Następnie będziesz musiał dodać swoją stronę do konta. Aby to zrobić, zaloguj się na swoje konto Google Analytics i przejdź do pozycji „Admin” w menu po lewej stronie ekranu. Stamtąd wybierz „Ustawienia konta”, a następnie „Ustawienia strony internetowej”.

Po wejściu na stronę ustawień witryny będziesz musiał dodać nową witrynę. Możesz to zrobić, klikając przycisk „Nowa witryna” na dole strony i postępując zgodnie z podpowiedziami. Po dodaniu witryny możesz ją skonfigurować tak, aby od razu zaczęła śledzić dane. Aby to zrobić, wybierz opcję „Śledzenie” w menu po lewej stronie ekranu i kliknij przycisk „Rozpocznij śledzenie”.

Comments are closed.