Jak ROAS pomaga marketerom w podejmowaniu decyzji kupujących
Zwrot z nakładów na reklamę to wskaźnik, który oblicza kwotę zysku wygenerowanego z kampanii reklamowej. Można go obliczyć, dzieląc całkowitą kwotę sprzedaży wygenerowaną przez kampanię przez całkowity koszt reklamy. ROAS to kluczowy wskaźnik dla reklamodawców służący do pomiaru ich sukcesu. Jeśli firma nie jest w stanie wygenerować wystarczających przychodów, będzie musiała znaleźć sposoby na obniżenie kosztów i zwiększenie ROAS.
Jak obliczyć ROAS dla swoich kampanii i dowiedzieć się, czy uzyskujesz dobry zwrot
ROAS (https://sempai.pl/blog/7-rzeczy-ktorych-prawdopodobnie-nie-wiedziales-o-roas/) to wskaźnik, który oblicza zwrot z inwestycji w kampanię marketingową. Oblicza się ją dzieląc koszt każdego leadu przez koszt pozyskania. ROAS można obliczyć na różne sposoby, ale zazwyczaj będzie on obliczany przy użyciu wzoru takiego jak ten:
ROAS = (Przychód / Koszt) x 100%
Jaki rodzaj marketingu wybrać dla moich kampanii reklamowych?
Marketing internetowy to najskuteczniejsza forma reklamy pod względem zasięgu. Wymaga to jednak o wiele więcej pracy od reklamodawcy niż inne formy. Reklamy cyfrowe są kierowane na podstawie tego, czego dana osoba szuka w Google lub na Facebooku. Marketing cyfrowy można również prowadzić na platformach społecznościowych, takich jak Twitter i Instagram, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Optymalizacja mediów społecznościowych to proces wykorzystywania tych platform do promowania marki, produktów lub usług oraz zwiększania interakcji z odbiorcami. Reklama w mediach społecznościowych stała się ważniejsza, ponieważ to tam ludzie spędzają czas w sieci.
E-mail marketing jest opłacalną formą reklamy, ale ma mniejszy zasięg niż reklamy cyfrowe i kampanie w mediach społecznościowych, ponieważ ludzie nie widzą e-maili tak często, jak posty na Facebooku lub Twitterze. Kampanie e-mailowe są również mniej ukierunkowane niż reklamy cyfrowe.
Wniosek – jak zwiększyć zwrot firmy z wydatków na reklamę
Wykorzystując sztuczną inteligencję, firmy mogą uzyskać większą wartość z wydatków na reklamę. Jest to korzystne zarówno dla firmy, jak i klienta, ponieważ pomaga im dotrzeć do docelowych odbiorców po niższych kosztach.