Rodzaje meta tagów i ich zadania
Meta tagi są częścią kodu HTML zawartego między znacznikami…(tytuł strony). Atrybuty te nie są obowiązkowe: nie są widoczne dla użytkownika, ale przekazują wyszukiwarce pewne informacje (opis, tytuł, słowa kluczowe itp.).
Zadania meta-tagów
- Mają wpływ na sposób wyświetlania strony i jej pozycję w indeksie (w wynikach wyszukiwania);
Pomagają w promowaniu stron najbardziej odpowiadającym zapytaniom odbiorców docelowych. Pozwól potencjalnemu użytkownikowi zobaczyć pożądane informacje w wynikach wyszukiwania, tak aby opis był jak najbardziej treściwy; - Meta tagi na stronie poprawiają wygląd danych na stronie, pomagają w prawidłowym wyświetlaniu informacji, a także ułatwiają indeksowanie;
- Obecnie meta tagi nie mają dużego wpływu na pozycjonowanie, ale nadal są brane pod uwagę przy ocenie przez wyszukiwarki. W pozostałych przypadkach preferowany jest strona z dobrze sformatowanymi znacznikami.
Słowa kluczowe
Warto podać robotowi wyszukującemu słowa kluczowe, dla których treść jest „dostosowana”. Robot wyszukiwarki sprawdza frazy zawarte w treści strony z frazami określonymi w tym znaczniku, a wyniki są brane pod uwagę przy określaniu pozycji zasobu. Obecnie wyszukiwarki nie przypisują temu atrybutowi takiej samej wagi jak wcześniej. Kompetentne korzystanie z niego nie będzie jednak zbędne i może przynieść wiele korzyści.
Użyj 3-6 słów kluczowych/fraz, oddzielając je przecinkami. Nadmierne użycie może zostać uznane przez wyszukiwarkę za nadmierny spam. Lista powinna zawierać tylko zapytania użyte na stronie, dla których tekst jest zoptymalizowany, nazwy produktów itp.
Znaczniki meta dla SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek)
Obejmuje ona trzy znaczniki: tytuł, opis, słowa kluczowe. Atrybuty te przekazują robotowi wyszukującemu informacje o witrynie, które pomagają w prawidłowym zidentyfikowaniu tematu strony www i nadaniu jej rangi. Dlatego przy tworzeniu meta tagów webmasterzy koniecznie używają słów kluczowych (słów i fraz, które docelowy użytkownik wpisuje w pole wyszukiwania, aby znaleźć pożądaną treść).
Tytuł