Marketing Automation – na czym to polega?

Zapotrzebowanie na specjalistów od marketingu cyfrowego i tworzenia treści nigdy nie było większe. Wyzwanie, jakim jest tworzenie angażujących treści, które rezonują z określonymi odbiorcami, nie jest niczym nowym, ale tempo, w jakim zachodzą zmiany, przyspiesza w zastraszającym tempie. Stworzyło to scenariusz, w którym marketerzy muszą być bardziej zwinni niż kiedykolwiek wcześniej. Aby pozostać konkurencyjnym i osiągać wymierne wyniki biznesowe, marketerzy muszą wykorzystywać technologię i procesy, które umożliwiają im szybkie testowanie i iterację pomysłów w skali. Ponadto zespoły marketingowe muszą mieć dostęp do danych w czasie rzeczywistym z całej organizacji, aby móc szybciej podejmować świadome decyzje. W szczególności są to niektóre z trendów, które można zobaczyć omówione w prawie każdym artykule na temat przyszłości marketingu:

Ciągła automatyzacja marketingu

Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stają marketerzy, jest doprowadzenie do tego, aby ich kampanie działały prawidłowo. Jednym z powodów jest to, że marketing automation nie jest ciągły. Jest to pojedyncze, odizolowane wydarzenie. Aby marketerzy mogli odnieść sukces w swoich działaniach, muszą być w stanie realizować ciągły strumień aktywności, płynnie integrując się z innymi zespołami i funkcjami w całej organizacji. Dlatego właśnie marketerzy muszą przyjąć automatyzację marketingu w trybie ciągłym. Więcej o Marketing Automation, przeczytasz na https://sempai.pl/blog/personalizacja-komunikacji-marketingowej-za-pomoca-marketing-automation/.

Sztuczna inteligencja w marketingu

Wraz z pojawieniem się sztucznej inteligencji, marketerzy dostrzegają nowe opcje tworzenia, dystrybucji i analizy treści. Narzędzia oparte na AI są obecnie w stanie pomóc w identyfikacji intencji i sentymentu klientów, jak również sentymentu wobec marek. AI jest również wykorzystywana do tworzenia spersonalizowanych treści dostosowanych do konkretnych odbiorców. AI może być również stosowana w influencer marketingu, rekomendując odpowiednie osoby do współpracy, a także śledząc wpływ ich działań. Wschodzącym obszarem marketingu AI jest wykorzystanie uczenia maszynowego i analizy predykcyjnej do prognozowania zachowań i potrzeb klientów, a także do rekomendowania produktów lub usług.

Comments are closed.