Linkbuilding — co to jest?
Jest to działanie polegające na budowaniu wysokiej jakości linków do strony internetowej na renomowanych stronach w celu promowania jej w rankingach wyszukiwarek.
Link building: co to jest, strategie, przykłady i techniki
Optymalizacja zewnętrzna to sprawdzona taktyka marketingowa mająca na celu zwiększenie świadomości marki, co zwiększa prawdopodobieństwo uzyskania przez witrynę wysokiej pozycji w Internecie.
Link building jest uważany za jedną z najskuteczniejszych metod SEO (więcej: https://sempai.pl/blog/skuteczny-link-building/). Osoba budująca linki musi znać się na treści, programowaniu, sprzedaży i marketingu.
Linkbuilding potrzebny jest:
- młodym markom, o których jest niewiele informacji;
- firmom działającym w niszach o dużej konkurencji;
- markom, które chcą poprawić rozpoznawalność i szukają sposobów na zwiększenie ruchu.
Linki SEO — etapy budowania:
- Wybór wartościowych treści tematycznych dla odwiedzających, które zostaną umieszczone na stronie darczyńcy;
- Strategię link-buildingową opracowuje się w celu uzyskania dobrych wyników w krótkim czasie;
- Gromadzenie bazy kontaktów, które mogą być zainteresowane działalnością w niszy;
- Trwają żmudne prace nad umieszczaniem linków na różnych stronach: blogach, forach, publikacjach internetowych.
Przekonanie, że kupowanie linków na giełdach jest równoznaczne z link buildingiem, jest błędne. W przeciwieństwie do kupowania danych zewnętrznych, budowanie linków jest procesem rutynowym i czasochłonnym, ponieważ donatorzy są wybierani ręcznie.
Budowanie linków na niespamowanych, autorytatywnych zasobach nie prowadzi do kar dla wyszukiwarek, ponieważ naśladuje naturalne wzmianki o firmie.
Ważne kryteria stron dawców
Autorytet zasobu
Link z „The New York Times” będzie miał większe znaczenie niż z nieznanego bloga. Im bardziej autorytatywny darczyńca, tym lepiej nadaje się do tej pracy.
Znaczenie platformy
Link building powinien być realizowany na stronach, które są dostosowane do tematyki (piszesz o sporcie — rozpowszechniaj dane na stronach o sporcie, a nie o psach).
Umieszczanie łączy
Linki w stopce i na pasku bocznym są uważane za mniej istotne niż linki w głównej treści strony.
Autorstwo
Linki redakcyjne są umieszczane przez administratora (webmastera). Taka wzmianka jest o wiele bardziej wartościowa niż umieszczenie linku w komentarzu, na profilu. Umieszczanie ich bez pomocy redaktora lub specjalisty ds. odpowiedzi może być uznane za naruszenie zasad.