Kampania Facebook Ads – jak przyciągnąć klientów reklamą na portalu społecznościowym?

kampania facebook ads

Kampania reklamowa na Facebooku przeprowadzona w prawidłowy sposób może okazać się niesamowicie skutecznym narzędziem do pozyskiwania rzeszy klientów. Ten portal społecznościowy jest obecnie najpopularniejszy zarówno w Polsce jak i na świecie, dzięki czemu oferuje możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników. Wykorzystanie w pełni jego potencjału jest gwarancją sukcesu.

Jak stworzyć reklamę na Facebooku?

Aby wygenerować kampanię Facebook Ads należy podjąć następujące kroki:

  • utworzyć konto firmowe w Business Manager
  • dodać stronę firmową i osoby upoważnione do dostępu
  • zainstalować pixel z witryny internetowej, np. sklepu, z którego będzie sprzedawany reklamowany produkt i dodać zdarzenia monitorujące poczynania potencjalnych klientów
  • zweryfikować domenę

Cechy skutecznej kampanii reklamowej na Facebooku

Aby reklamowany produkt wzbudził zainteresowanie odbiorcy, musi on przede wszystkim dotrzeć do odpowiedniej osoby. Przykładowo, nie ma najmniejszego sensu, aby reklama na Facebooku promująca kosmetyki do makijażu dla kobiet trafiała do mężczyzn – no chyba, że zbliża się Dzień Kobiet i będzie to zestaw prezentowy. Jak zatem sprawić, by kampanie reklamowe na Facebooku docierały do odpowiednich osób?

  • nie korzystać z opcji promowania postów – nie umożliwia ona wyboru grupy docelowej, ani skorzystania z innych cennych funkcji, jakie posiada manager reklam
  • właśnie w wymienionym wyżej narzędziu należy tworzyć reklamy, poczynając od wyboru celu kampanii, np. zwiększenie ruchu na stronie, pozyskanie kontaktu, wyświetlenie filmu
  • następnie możliwe jest przejście do ustalenia budżetu na kampanię, zawężenia grupy odbiorców i określenia formatu reklamy
  • przy tworzeniu kampanii facebook ads skorzystać z usług Sempai

Kampania Facebook Ads – możliwości

Do stworzenia reklamy na Facebooku można wykorzystać istniejący już post lub zrobić coś całkowicie nowego. Kampania może mieć postać pojedynczego zdjęcia lub filmu, karuzeli bądź kolekcji. Ważną kwestią, która wzmacnia zaangażowanie użytkownika, jest dodanie przycisku call to action, czyli prostego komunikatu wzywającego do działania, np. ,,kup teraz”, ,,zarejestruj się”.

Comments are closed.