Jak storytelling sprawdza się w marketingu i reklamie?
Wiele osób zapewne zauważyło, że niektóre reklamy są jak piękne mini filmy. Kiedy je widzimy, chcemy je oglądać, ponieważ wywołują przyjemne emocje. Nie ma to nic wspólnego z geniuszem reżysera czy wyjątkowością scenariusza. Tak właśnie działa storytelling w marketingu. Jest to nowoczesne narzędzie, z którego korzystają nawet wiodące firmy na świecie. Wykorzystują je nie tylko w filmach wideo, ale także w innych formatach. Przyjrzyjmy się bliżej, czym jest to narzędzie, i podajmy kilka przykładów jego skutecznego wykorzystania.
Storytelling — co to jest jako narzędzie promocji?
Po pierwsze, zdefiniujmy to pojęcie. Storytelling to sztuka rozwijania sprzedaży poprzez opowiadanie historii. I to nie zwykłe historie, ale takie, które wywołują emocje. Takie historie przyciągają uwagę widzów i mają większe szanse na dotarcie do końca. Emocje, które są ważnym elementem storytellingu, mogą przekonać klientów do zakupu produktu lepiej niż suche (choć słuszne) argumenty.
Jest to szczególnie skuteczne narzędzie dla kobiet. Techniki opowiadania opierają się na narracjach zawierających element emocjonalny. Wywołują one uczucia i budują zaufanie do produktu i marki. To w zupełności wystarczy, aby skłonić odbiorców docelowych do podjęcia pożądanego działania — złożenia zamówienia.
Storytelling jest wykorzystywany w marketingu w różnych kierunkach: przy tworzeniu filmów, reklam, sprzedaży artykułów i promocji blogów. Narzędzie to pozwala w oryginalny sposób przedstawić historię rozwoju produktu i pokazać pracę firmy.
Zalety stosowania storytellingu w marketingu i reklamie
Głównym powodem, dla którego to narzędzie jest powszechnie stosowane, jest jego skuteczność. Ponadto opowiadanie historii pomaga wyjaśnić abstrakcyjne pojęcia, upraszcza i czyni zrozumiałymi skomplikowane informacje.
Historie mają inspirujący wpływ na społeczeństwo, motywują i inspirują do działania, a także mogą jednoczyć ludzi. Ponadto opowiadanie historii sprawia, że odbiorcy docelowi doświadczają nowych wrażeń i wywołuje szereg emocji, co rozwija lojalność wobec reklamowanego obiektu.