Jak korzystać z Google Shopping, aby sklep internetowy przynosił zyski?
Wyróżnienie się spośród tysięcy innych sklepów internetowych o zasięgu ogólnokrajowym i międzynarodowym to zadanie wymagające wiedzy, czasu i odpowiednich narzędzi. Przygotowanie właściwej strategii promującej produkty i przykuwające uwagę potencjalnych kupujących są czynnościami pracochłonnymi i kosztownymi. Można jednak usprawnić ten proces wybierając gotowe rozwiązania dla branży e-commerce.
Do czego może się przydać Google Shopping?
Jako narzędzie stworzone przez Google jest zintegrowaną częścią wyszukiwarki internetowej. Zajmuje się gałęzią handlu elektronicznego i sektora usług oferowanych za pomocą stron WWW. Działa w prosty sposób, czerpiąc z doświadczenia zgromadzonego w ramach innych rozwiązań komercyjnych.
Aby skorzystać z Google Zakupy należy posiadać konto Google Ads i przesłać plik produktowy poprzez platformę Google Merchant Center. Należy najpierw podać podstawowe informacje w formularzu rejestracyjnym: adres URL sklepu, nazwę firmy oraz kraj, w którym znajduje się jej siedziba.
Po zweryfikowaniu tych informacji można przesłać listy produktowe do zatwierdzenia przez zespół Google Shopping (zgodny z wytycznymi wystawiania ofert na platformie), a w przypadku problemów nanieść stosowne poprawki.
Na koniec trzeba połączyć to konto z kontem Google Ads, aby móc zobaczyć oferty w wynikach wyszukiwania i na dedykowanej platformie.
Jakie korzyści daje umieszczenie oferty produktowej w Google Zakupy?
- Widoczność.
- Wiarygodność.
- Przejrzystość.
To jedne z najważniejszych zalet, jakie oferuje to rozwiązanie. Wyróżnienie się spośród tysięcy sklepów propozycją podobną do setek innych to wyzwanie nawet dla najbardziej doświadczonych marketerów. Na rynku pojawiają się narzędzia ułatwiające promowanie, jednak wybór odpowiedniego i optymalnego jego eksploatowanie wymaga czasu i wiedzy.
Google Shopping to platforma wykorzystywana przy pozycjonowaniu i tworzeniu ruchu organicznego w sklepie, jednocześnie oferując funkcje oszczędzające czas konsumentów. Porównywarka cenowa i filtrowanie parametrów produktów, pozwalające na znalezienie tylko takich, które naprawdę interesują kupujących to rozwiązania, z których są najbardziej znane.
Sklepy internetowe, którym zależy na przyciągnięciu uwagi nabywców, stoją przed wyzwaniem w postaci skutecznego sposobu na zaprezentowanie swojej oferty. Składa się ona z produktów, jak wiele innych dostępnych w osobnych, wyspecjalizowanych sklepach. Jednak dzięki Google Zakupy konsument może zdecydować, który parametr jest dla niego najważniejszy: cen, konkretne funkcje, może marka?
Głównym powodem, przez który wiele sklepów internetowych nie odnotowuje zadowalających wyników sprzedażowych, mimo dobrze przygotowanej oferty, jest brak widoczności w wynikach wyszukiwania.
Jednym z podstawowych zachowań konsumentów w ostatnich latach stało się poszukiwanie ofert zakupowych w Internecie. Podobnie rzecz dzieje się w przypadku usług. Google szybko dostrzegł ten trend i wykorzystał go do stworzenia narzędzia usprawniającego pracę właścicieli sklepów i oszczędzającego czas konsumentów.