Anchor – co to jest i kiedy go stosować?

Podczas pozycjonowania strony internetowej kluczowe jest linkowanie prowadzące do określonej witryny, za pomocą anchoru. Co ciekawe, znajduje się on w sumie na każdej stronie internetowej – skierowanej do szerokiego grona odbiorców lub do małej grupy. Ściśle związany jest z marketingiem SEO i copywrtitingiem. Zatem czym jest anchor? Jak należy używać takiego linkowania? Jaki ma wpływ na wyszukiwanie danej strony internetowej?

Anchor-definicja

Najprostszą definicją dla laików będzie określenie anchoru jako wyróżniony fragment artykułu, który po kliknięciu w niego prowadzi do konkretnej strony internetowej. Dla bardziej zaawansowanych osób anchor text będzie treścią ulokowaną w kodzie html między znacznikami <a href=””>…</a> .

Warto podkreślić, że termin anchor text wywodzi się z języka angielskiego, po przetłumaczeniu na język polski sformułowanie to oznacza dokładnie „tekst kotwicy”, dlatego też często spotkamy się po prostu z określeniem kotwicy.

Niemniej jednak, linkowanie takie jest kluczowe z punktu widzenia SEO. Oznacz to bowiem, ze występują czynniki rankingowe Google, które algorytm wyszukiwarki bierze pod uwagę. Budowa, jak i częstotliwość anchorów będą zatem znacząco wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania – stąd też kotwica odnosi się do pozycjonowania stron internetowych. Warto również podkreślić, że anchor text pełni także ważną rolę z punktu widzenia czytelnika – poprzez kliknięcie w niego, czytelnik zostaje przekierowany do strony internetowej.

O czym warto jeszcze pamiętać przy pozycjonowaniu stron?

Warto podkreślić, ż dobór anchorów w firmie Sempai.pl jest przemyślany. Wpływają one bowiem na estetykę strony i tekstu. Tym samym mogą równie dobrze zachęcić czytelnika do pozostania na danej stronie internetowej, co zniechęcić. Zbyt częste używanie pozycjonowania stron spowoduje, że umieszczenie linków pod postacią kotwic będzie nienaturalne, a sam tekst będzie mało atrakcyjny. Dlatego też, linkowanie tekstu ściśle związane jest z copywritingiem, przez co kotwice będą ulokowane w tekście naturalnie. Warto zaznaczyć również, że naturalność jest kluczowa podczas tworzenia stron internetowych, jak i tekstów – pretensjonalne ulokowanie zdecydowanie niekorzystnie wpływa na całą strukturę witryny.

Niemniej jednak, zbyt duża ilość kotwic nie tylko niekorzystnie wpływanie na nastawienie czytelnika do strony internetowej, ale również negatywnie wpłynie na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. Ulokowanie anchorów w tekście wymaga zatem uważnego zróżnicowania i utrzymania odpowiednich proporcji między różnorodnymi rodzajami teksów kotwicy.

Warto mieć na uwadze również fakt, że wyszukiwarka Google czyta kod html strony internetowej od góry do dołu. Oznacza to bowiem, że warto umieścić anchor w tekście wysoko.

Niemniej jednak, zaleca się, aby kotwica nie przekraczała 60 znaków. Badania i analizy wykazują bowiem, że lepsze wyniki wyszukiwania odnoszą się do anchorów o krótszej treści, niż dłuższej.

Comments are closed.