SEO – co to jest i jak działa?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to proces wpływania na widoczność witryny lub strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania — często określanych jako wyniki „naturalne”, „organiczne”. Celem SEO jest poprawa rankingu stron internetowych w wyszukiwarkach. Robią to, zwiększając liczbę i jakość linków zwrotnych z innych witryn, tworząc unikalną treść i używając słów kluczowych, które są odpowiednie dla ich witryny.
Co to jest SEO i dlaczego jest tak ważne?
Wyszukiwarki są najważniejszym narzędziem dla każdej strony internetowej. Wyszukiwarki stanowią platformę, na której ludzie mogą znaleźć informacje na dany temat, z której codziennie korzystają miliony ludzi.
SEO to jeden z najważniejszych aspektów, jeśli chodzi o ranking w wynikach wyszukiwania. Bardzo ważne jest, aby każda strona internetowa miała strategię SEO, która pomoże jej uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Narzędzia SEO
Specjaliści SEO powinni używać narzędzi takich jak SEMrush i Ahrefs, aby upewnić się, że ich witryna ma wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Dodatkowo ważne narzędzia to Google Search Console (GSC) oraz Google Analytics.
SEO a SEM – różnice
Search Engine Optimization (SEO) i Search Engine Marketing (SEM) to dwa różne terminy. Podczas gdy SEM służy do promowania strony internetowej, SEO służy do poprawy rankingu strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Różnicę między SEO a SEM można podsumować w następujący sposób:
– W SEM firma płaci za reklamy, natomiast w SEO pozyskuje klientów poprzez organiczny ruch w wyszukiwarkach.
Zalety SEO
SEO jest ważną częścią marketingu cyfrowego. Może pomóc w poprawie rankingu witryny w wynikach wyszukiwania. Pierwszą zaletą jest to, że SEO pomaga uzyskać większy ruch ze źródeł organicznych – osób, które nie są w Twojej witrynie, ale znajdują Cię w wyszukiwarkach, takich jak Google i Bing. Drugą zaletą jest to, że generuje leady – osoby, które trafiają do Twojej witryny, ponieważ znalazły Cię za pośrednictwem wyszukiwarek lub platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram, lub dlatego, że zostały polecone przez kogoś innego, komu ufają.