Na czym polega pozycjonowanie sxo?
Przy obecnej konkurencji w sieci, działalność e-commerce wymaga stosowania skutecznych strategii marketingowych poprawiających wzrost sprzedaży. Aktywność, mająca na celu podnoszenie wskaźników transakcji dla sklepów internetowych, skupiona jest przede wszystkim na optymalizacji SEO witryny pod kątem wymagań wyszukiwarek internetowych. Architektura oraz działania ułatwiające użytkownikowi obsługę strony to najważniejsze obszary wpływające na jej rozwój i wzrost sprzedaży.
Po co pozycjonować stronę internetową?
Aby uzyskiwać dobre wyniki sprzedaży, zależne od liczby odwiedzających, witryna internetowa musi być przede wszystkim widoczna w sieci. Pozycjonowanie SEO (Search Engine Optimization) to szereg działań, które służą zwiększaniu widoczności strony poprzez wysoką pozycję w rankingach wyszukiwań tworzonych na podstawie algorytmów wyszukiwarek. Strategia SEO w połączeniu z działaniami UX (User Experience), czyli inaczej SXO, w znaczący sposób zwiększa konkurencyjność witryny i pozwala na rozszerzenie zasięgu strony wśród potencjalnych użytkowników.
Gdy użytkownicy poszukują danej frazy kluczowej w przeglądarce internetowej, algorytmy wyszukiwarki mają na celu dostarczenie im adresów stron, których treści będą dla nich najbardziej przydatne. Dzieje się tak, ponieważ algorytmy te selekcjonują powyższe strony pod kątem ich zgodności z frazą zapytania i pozytywnym doświadczeniem użytkownika.
Parametr nazywany współczynnikiem konwersji, w przypadku podmiotu e-commerce, to liczba osób odwiedzających, która dokona zakupu na stronie. Ruch użytkowników na stronie pochodzący z przekierowań z bezpłatnych wyników wyszukiwania jest niezwykle cenny. Dzieje się tak dlatego, że są to użytkownicy zainteresowani treścią strony, którzy mogą się stać potencjalnymi klientami. Z tego powodu koncepcja sxo jest skumulowanym działaniem pozwalającym na zwiększenie konkurencyjności.
Elementy koncepcji sxo
SEO jest to szereg aktywności skupionych wokół szeroko pojętej architektury strony internetowej. Działania, podejmowane w ramach pozycjonowania strony, skupiają się na jej poprawności pod kątem technicznym, a przede wszystkim na budowaniu sieci linków wewnętrznych oraz zewnętrznych. Linkowanie to proces, który polega na pozyskiwaniu przekierowań do strony ze stron zewnętrznych na podstawie słów kluczowych. Optymalizacja strony to także dbałość o content strony, czyli poprawność i jakość jej treści.
W strategii sxo dodatkowym filarem wspierającym pozycjonowanie witryny jest zwiększanie tzw. pozytywnych doświadczeń użytkownika. Odczucia te dotyczą doznań płynących z obsługi strony z pozycji klienta. Szybkość ładowania strony oraz jej podstron, intuicyjne menu, a także tagi alt umożliwiające identyfikację grafiki zawartej na stronie to elementy, które znacząco poprawiają doznania UX. Responsywność strony internetowej, czyli jej dostępność na wszystkich urządzeniach mobilnych, to także atut wysoko indeksowanych w przeglądarkach stron, o który warto zadbać.
Optymalizacja strony internetowej to proces długotrwały i dynamiczny, wymagający stałej kontroli i analizy.